2011年8月25日 星期四

2011 左永安顧問 企業變局 管理學院 EMBA 個案討論 TTQS HRD 共通核心職能 Steve Jobs已經辭去Apple執行長的職位他建議新任執行長由前營運長Tim Cook接手,更進一步表示,希望可以接任Apple的董事長職位



2011 左永安顧問 企業變局 管理學院 EMBA 個案討論 TTQS HRD 共通核心職能 Steve Jobs已經辭去Apple執行長的職位他建議新任執行長由前營運長Tim Cook接手,更進一步表示,希望可以接任Apple的董事長職位


賈伯斯辭去Apple執行長職位



撰文者:劉翰謙發表日期:2011-08-25
他建議新任執行長由前營運長Tim Cook接手,更進一步表示,
希望可以接任Apple的董事長職位。
以下為Steve Jobs親筆辭職信全文:
致蘋果董事會以及整個蘋果社群: 
我總是說,如果有一天,我無法再達到身為蘋果執行長的責任以及期望時,
我一定會第一個讓你們知道。不幸的是,這一天終於來臨。
在此,我宣布辭去蘋果執行長的職位。如果董事會覺得我合適的話,
我很希望能繼續擔任董事長、董事以及一位蘋果員工。
至於我的後繼者,我強烈建議執行我們的繼任計畫,並提名Tim Cook為新任的蘋果執行長
我相信蘋果最光明、創新的日子正在前方,而我非常期待以新的角色,
為了其成功來繼續關注以及貢獻。
我在蘋果結交了許多一生最好的朋友,而這麼多年來能跟各位並肩工作,我感謝你們。
Steve
附上原文:
To the Apple Board of Directors and the Apple Community: 
I have always said if there ever came a day when
 I could no longer meet my duties and expectations as Apple’s CEO,
 I would be the first to let you know. Unfortunately, that day has come. 
I hereby resign as CEO of Apple. I would like to serve, if the Board sees fit, 
as Chairman of the Board, director and Apple employee. 
As far as my successor goes, I strongly recommend that 
we execute our succession plan and name Tim Cook as CEO of Apple. 
I believe Apple’s brightest and most innovative days are ahead of it. 
And I look forward to watching and contributing to its success in a new role. 
I have made some of the best friends of my life at Apple, 
and I thank you all for the many years of being able to work alongside you.
Steve