2014年12月3日 星期三

2014 Fields of Gold 原唱者:Sting 發行年:1993

Fields of Gold
原唱者:Sting
發行年:1993






You'll remember me when the west wind moves Upon the fields of barley
(西風吹過大麥田時,你會想起我)

You'll forget the sun in his jealous sky As we walk in fields of gold
(我們走過金色麥田時,你心中只有我,你忘了太陽還在,藍天也嫉妒我們)

So she took her love For to gaze awhile Upon the fields of barley
(她將視線從他的身上移開,看著麥田時)

In his arms she fell as her hair came down Among the fields of gold
(她在他的懷裡墜入情網,一切都發生在麥田裡)

Will you stay with me, will you be my love Among the fields of barley
(你願意和我在一起嗎?當我的女朋友?在這個麥田裡我們說好了)

We'll forget the sun in his jealous sky As we lie in fields of gold
(如果你願意,那這個世界上,什麼都不重要了,我們就這樣躺在麥田裡吧)
See the west wind move like a lover so Upon the fields of barley
(西風吹過麥田,我用手摸她的頭髮)

Feel her body rise when you kiss her mouth 
Among the fields of gold
(我吻她的時候,她的身體抽搐了幾下,我們還是在麥田裡)

I never made promises lightly
(我不是隨便承諾的男人)
And there have been some that I've broken
(我是背叛了一些人沒錯)

But I swear in the days still left
(但是我發誓,只要這個世界還在)

We'll walk in fields of gold
(我就會一直愛著你)

We'll walk in fields of gold
(我們會再回到這個麥田裡來)

Many years have passed since those summer days 
Among the fields of barley
(那個夏天和你在麥田裡,是很多年前的事情)

See the children run as the sun goes down Among the fields of gold
(落日時,我看著孩子在麥田裡奔跑)

You'll remember me when the west wind moves 
Upon the fields of barley
(當西風吹過麥田的時候,你又會想起我)

You can tell the sun in his jealous sky When we walked in fields of gold
(有一天,
你成為麥田裡的塵土,可以對太陽說話了,而天空還在嫉妒我們的愛)

When we walked in fields of gold
(一切都在金色的麥田裡開始)