2013年7月28日 星期日

2013 Declan Galbraith - Tell Me Why In my dream children sing a song of love for every boy and girl The sky is blue and fields are green and laughter is the language of the world





一個英國童星Declan Galbraith所唱的反戰歌曲〝Tell  Me Why〞

稚嫩的童音加上純真孩子充滿疑問的歌詞,讓人深思!

《Declan Galbraith - Tell Me Why 》

In my dream children sing a song of love for every boy and girl 
在我夢裡面,孩子們為每一位男孩女孩唱著愛的歌曲

The sky is blue and fields are green and laughter is the language of the world 
天空綻藍,碧草如茵,笑聲就是這世界的語言

Then I wake and all I see is a world full of people in need 
但當我醒來,卻發現世界上到處都是無助的人們



Tell me why (why) does it have to be like this ? 
告訴我為什麼(為什麼)一切非要演變成這樣嗎?

Tell me why (why) is there something I have missed ? 
告訴我為什麼(為什麼)我錯過了什麼事情嗎? 

Tell me why (why) cos I don't understand. 
告訴我為什麼(為什麼)我無法了解;

When so many need somebody we don't give a helping hand. 
當這麼多人需要幫助的時候我們卻不伸出援手

Tell me why ? 
告訴我為什麼? 



Everyday I ask myself what will I have to do to be a man ? 
每天我都問自己,我必須怎麼做才能長大?

Do I have to stand and fight to prove to everybody who I am ? 
我一定要站出來並且打鬥,如此向所有人證明我是誰嗎?

Is that what my life is for to waste in a world full of war ? 
難道我的生命要在一個充滿戰爭的世界中浪費? 



Tell me why (why) does it have to be like this ? 
告訴我為什麼(為什麼)一切非要演變成這樣嗎?

Tell me why (why) is there something I have missed ? 
告訴我為什麼(為什麼)我錯過了什麼事情嗎? 

Tell me why (why) cos I don't understand
告訴我為什麼(為什麼)我無法了解;

When so many need somebody we don't give a helping hand. 
當這麼多人需要幫助的時候我們卻不伸出援手

Tell me why ?
告訴我為什麼? 



(children) tell me why ? (declan) tell me why ? 
(小孩們)告訴我為什麼?(declan)告訴我為什麼?

(children) tell me why ? (declan) tell me why ? 
(小孩們)告訴我為什麼?(declan)告訴我為什麼?

(together) just tell me why, why, why ? 
(合唱)請告訴我為什麼,為什麼,為什麼?



Tell me why (why) does it have to be like this ?
告訴我為什麼(為什麼)一切非要演變成這樣嗎?

Tell me why (why) is there something I have missed ? 
告訴我為什麼(為什麼)我錯過了什麼事情嗎? 

Tell me why (why) cos I don't understand. 
告訴我為什麼(為什麼)我無法了解;

When so many need somebody we don't give a helping hand.
當這麼多人需要幫助的時候我們卻不伸出援手



Tell me why (why,why,does the tiger run) 
告訴我為什麼(為什麼,為什麼,勇敢的人逃跑了?) 

Tell me why (why why do we shoot the gun) 
告訴我為什麼(為什麼,為什麼,我們要開槍射擊?)

Tell me why (why,why do we never learn) 
告訴我為什麼(為什麼,為什麼,我們總得不到教訓?)

Can someone tell us why we let the forest burn ? 
誰能告訴我們為什麼森林會被焚燒了? 



(why,why do we say we care) 
(為什麼,為什麼我們只會說〝我們很關心〞?)

Tell me why (why,why do we stand and stare) 
告訴我為什麼(為什麼,為什麼我們冷眼旁觀?)

Tell me why (why,why do the dolphins cry) 
告訴我為什麼(為什麼,為什麼海豚哭泣了?)

Can some one tell us why we let the ocean die ? 
誰能告訴我們為什麼扼殺大海的生命?



(why,why if we're all the same) 
(為什麼,為什麼如果我們都是平等的?)

tell me why (why,why do we pass the blame) 
告訴我為什麼(為什麼,為什麼我們要容忍錯誤?) 

tell me why (why,why does it never end) 
告訴我為什麼(為什麼,為什麼這一切不能結束?) 

can some one tell us why we cannot just be friends ?
誰能告訴我們為什麼人們不能和平共存? 


why why (do we close our eyes) 
為什麼,為什麼(我們只會閉上眼睛嗎?)

why why (do we believe in life) 
為什麼,為什麼(我們還能相信生命嗎?)

why why (do we fight for love) 
為什麼,為什麼(我們為了愛而鬥爭嗎?) 

can some one tell us why we still don't understand ? 
誰能告訴我們為什麼大家仍然無法了解? 

why,why 
為什麼,為什麼?